1. Importanta unei revizii complete
Revizia este o operatie de intretinere a masinii obligatorie o data pe an sau la intervalele de kilometri specificate de producatorul masinii. Multi neglijeaza aceste operatii de intretinere si le amana, riscand astfel pierderea capacitatii de functionare optima a masinii.
Uleiul de motor influenteaza in mare parte performanta motorului, consumul de combustibil si emisiile de noxe, de aceea alegerea unui ulei de calitate este esentiala. Trebuie tinut cont de specificatiile producatorului, varsta autoturismului dar si regimul de utilizare al acestuia.
Deseori, oamenii isi aleg singuri uleiul pentru masina, insa acest lucru se recomanda a fi realizat de o persoana specializata, altfel se poate ajunge la uzura accelerata a motorului. In acest fel poti proteja functionarea motorului pentru o perioada mai indelungata de timp.
Cat priveste filtrele, importanta acestora este foarte des subestimata, soferii schimband mai rar filtrele decat se recomanda. Acest fapt poate avea o serie de urmari – de la cresterea consumului de combustibil la deteriorarea unor componente ale motorului masinii tale. Mitul conform caruia toate filtrele sunt pana la urma „acelasi lucru”, indiferent de producatorul lor este FALS, tehnologia si calitatea hartiei utilizate fiind elementul de diferentiere. Filtrul de ulei, de combustibil, de aer sau de polen se pot schimba fara bataie de cap si cu cele mai mici preturi direct la adresa service-ului nostru situat pe DN59A, KM 5, Timisoara.
2. Sfaturi privind aerul conditionat
Temperatura creste, vara se apropie. Trebuie sa mergem cu geamul deschis sau cu aerul conditionat pornit. Majoritatea vehiculelor din trafic sunt acum dotate cu sisteme de aer conditionat. Asa ca este mai bine sa nu inghitim fumul de esapament al colegilor de trafic si sa ne bucuram de utilitatea unui sistem de aer conditionat bine intretinut.
Recomandarile producatorilor auto prevad o revizie a sistemului de aer conditionat la fiecare 2 ani. Un sistem de aer conditionat se incarca in medie cu 6-700 gr agent refrigerant si 130 ml ulei special. Ceea ce trebuie retinut este ca unui compresor ii trebuie atat agent refrigerant (freon sau R134a) cat si ulei pentru ungere. Atunci cand agentul refrigerant nu este destul, compresorul se opreste. Atunci cand compresorul ramane fara ulei – se strica si trebuie inlocuit.
De aceea trebuie ca o revizie de aer conditionat sa aiba loc obligatoriu la fiecare 2 ani pentru ca cei 130 ml de ulei se ard si compresorul nu mai are ungere. Este practic ca un motor ramas fara ulei.
Va uram sa aveti drum bun si aer rece, iar daca aerul rece lipseste, nu ezitati sa ne faceti o vizita si promitem ca in cel mai scurt timp posibil vom rezolva problema dumneavoastra!
3. Sfaturi privind anvelopele
Anvelopa, reprezinta un important factor de siguranta al masinii. De aceasta depinde, calitatea contactului cu solul.
Ca si principiu de baza, anvelopa trebuie sa aiba calea de rulare flexibila pentru o pata de aderenta sporita si in functie de situatie, profilul acesteia, sa ofere control chiar si in conditii dificile(apa, noroi, zapada). Pentru ca performantele anvelopelor, variaza in functie de temperatura mediului exterior, s-au creat doua tipuri de anvelope: anvelopa de iarna si cea de vara. Pe langa acestea mai sunt cele All Season adica potrivite indiferent de anotimp sau vreme.
Anvelopa de iarna, devine utila incepand cu temperaturi sub 7gr.C, atunci cand cea de vara devine foarte rigida, afectand aderenta, deci implicit demarajul, franarea si stabilitatea in viraje.
Acesta este motivul principal, pentru care trebuie sa aveti anvelopele potrivite in fiecare sezon.
Un alt motiv, ar fi acela ca, profilul caii de rulare si structura acestuia, pot contine si siliciu(la anumite anvelope), ceea ce creste simtitor aderenta pe zapada.
Deasemnea, fiecare patrat care compune suprafata de contact a anvelopei, are multe striatii adanci, rolul lor fiind acela de a evacua repede zapada si de a oferi flexibilitate crescuta.
Pentru cei din tarile nordice, exista si anvelope cu tinte, acestea oferind maximum de aderenta, dar in special pe gheata.
Cu toate aceste date, sper ca v-am convins cat influenteaza anvelopele, siguranta la volan.
4. Sfaturi pentru condus si vizibilitate
In toate anotimpurile vizibilitatea la volan este un factor critic care influenteaza in mod decisiv reactiile soferului si mai ales posibilitatea acestuia de a evita eventualele obstacole. Vizibilitatea este influentata de curatenia parbrizului (interioara si exterioara) si luminozitatea farurilor.
Parbrizul
Parbrizul aburit este un simptom ca instalatia de aer conditionat sau aeroterma nu functioneaza. Verificati periodic instalatia de aer conditionat si schimbati filtrul de polen la fiecare revizie (nu mai tarziu de 1 an).Parbrizul murdar sau insuficient curatat la exterior indica faptul ca stergatoarele sunt uzate/rupte sau ca ansamblul de stergatoare nu functioneaza corect. Este bine sa inlocuiti stergatoarele cel putin o data pe an si sa folositi solutie de parbriz de calitate.
Farurile
Farurile matuite sau dereglate pot genera oboseala nejustificata si mai ales pot cauza accidente prin vizibilitatea redusa. De aceea farurile trebuiesc reglate cu aparate specializate o data pe an sau dupa fiecare raparatie de caroserie ce le-ar fi putut afecta. De asemenea farurile matuite sau cu oglinzi afumate trebuiesc inlocuite.